Utazás / Útleírások / Szilvásvárad

Linkajánló

Szilvásvárad

Szép a török riviéra és kétségtelen, hogy a baska voda-i parti bárnál a legszebbek a nyáréjszakai viharok, és nem biztos, hogy van jobb a galweston-i shrimpburgernél, de lassítsunk le egy kicsit, üljünk a verdába és induljunk el Magyarországra.

Eger
Szilvásváradra Eger érintésével jutunk. A Hotel Minaret 3 csillagos szálloda szolid komforttal a belsőkert szabadnapos pálmáival és teljesen átlagos büféreggelivel. 40 szoba, így szinte biztos, hogy előzetes foglalás nélkül is lesz ott helyünk, kivéve ha a lengyel gasztroenteriológus konferencia is itt száll meg. Kiemelhető élményfokozat a Dobos Cukrászda, ahol a remek sütemények és a bizarr enteriőr mellett figyelmet érdemel a nagyszemmel is őszintén felszolgáló: ha reggelire pezsgőt rendelünk leheletnyi töménnyel, furcsa grimasszal nyugtázza majd és látható lesz, ahogy Szindbád utolsó látogatásának emlékei karcolgatják a hipotalamuszát. A törzsvendég életérzés utánozhatatlan boldogsága. Ebédeljünk a városon kívül, a Szépasszonyvölgy bejáratánál található Talizmán-Tulipánkert Vendéglőben. A felszolgáló itt bátor ember, kérünk tőle egy üveg bort, és egy másikat hoz ki, mert az szerinte jobban illik ételünkhöz. A II. Rákóczi Ferenc konyhamesterének esküjével induló étlapban nincs tévedés. Ezen a szigorúan nem sietős helyen remek a torma, a palóc szarvasgulyás és a tökös-mákos rétes, fenséges a mandulás szarvasbélszín és pazar a maguk készítette ágyas pálinka. Ketten minden tehetségünket latba vetve sem tudtunk 11 ezernél többet költeni.

Szilvásvárad
A Grignani Panzió Lauráva és Paolóval a mindentvivős. Mindenképpen érdekődjünk telefonon, 2 szobájuk van a felújított parasztház oldalában, szaunával, és egy külön ház 8-12 férőhellyel - Villa Laura, érdemes bejelentkezni időben. Csak akkor menjünk, ha az olasz család otthon van és nem mondjuk Itáliában popsztár fiuk koncertjén. Nem fogyókúrás reggelik és igazi olasz vacsorák huppannak az asztalra, Laura spaghetti al olio, aglio e pepperoncino-ja világbajnok. Korlátlan bor és pálinkafogyasztás, Paolo kemence oldalában sült fahéjas almái garantálják, hogy este már ne akarjunk sehova menni. Elég Laura kis olasz vacsorája, a nagyot nem lehet végigenni, áraik rendkívül barátiak.

Ebédjavaslat a Lovasban, a Szalajka völgyének bejáratánál. A Lovas “Zeitung” meggyőző, jók a vadak, de az ágyasuk ingadozó, szezon végére már erősen kétséges, hogy volt-e ideje a szesznek eleget ülni az aszalt gyümölcsökön. A völgy határozottan osztálykirándulásokra specializálódott, így a Hupikék törpikék cukrászda látványára jobb előre felkészülni. A Lovasban ezért nem röhögnek, ha egy nap 3x térünk hozzájuk vissza.

Laurától el lehet kérni a belépési engedélyt, és így áthajthatunk a Bükki Nemzeti Parkon, a Millenáris Kilátó megér 10 percet, a lakókocsis őr kis udvarlással ad kukkert. Lillafüredre érve - az iskolabuszok hazájában - megküzdve a parkolás nehézségeivel érdemes bekukkantani a kastélyba, ahol lovagterem és lovagterülj-terülj vár, ha netán parádés kedvünkben ér minket az éhség. A kastély szomszédságában a Tó Vendéglő fifti-fifti-szörvisz, az étel rendben van, de a felszolgáló háklis. Lillafüredről kicsorogva botlunk a Molnár Csárdába, a szolgálatos, kissé túlsúlyos trafipax-rendőrök hivatalos pihenőhelyére, ahol remek zsírban gazdag magyaros konyha várja a turistaidentitástól szabadulni vágyókat. Parádfürdő szintén megér egy fél napot, az Erzsébet Királyné Park Hotelben fincsi a szárazgőz és a medence, ami a fák koronáját súrolja, ahol azonban külsősök csak délután 2 után használhatják a fürdőt. Vizes ügyben erős még Miskolc-Tapolca és a barlangfürdő, nagy zubogók, zegzugos alagutak és izgalmas medencék és helyenként csalafinta félhomály lazítja túlterhelés alatt megrogyott énképünket. Vigyázzunk, kivel mit, de a napfényes dzsakuzziban szabadnapos barátnőkkel ismerkedni ér.

Ja, a piszráng! Nem ettünk. És sajnos nem is fogtunk. Stábunk lelkes és rutinos a vízparton, olyan szavakkal, mint wobbler vagy tirolifa nem lehet zavarba hozni, de a Szilvásváradtól északra fekvő Tardonán, ahol a rablók is MZ-vel járnak, a peckes horgásztóban csak két csukát sikerült elejtenünk, telepített szivárványos pisztrángot nem. Sebes és szivárványos barátaink ott laknak Szilvásváradon, a frissességgel nem lehet gond, meg jól is készítik, de mi csak azt tudjuk ajánlani, amit kipróbáltunk.

Eger

Akácfa út 12.
Tel.: 36-355-486
Mobil: 30-514-1492
4+2 fő, különálló ház, jó fej, fullos konyha, tiszta, rendes, modern, csinos fürdő, kert, tűzrakó.